Forside > Nyheder > Ny start!

Ny start!

Efter at have ligget stille meget længe (!) er det vist på tide med en ny start!

Siden her skal som tidligere skrevet bruges til at dele viden omkring lean og gerne starte diskussioner omkring lean og anvendelsen af denne i Danmark.

Derudover vil jeg fra tid til anden uploade lidt gratis (!) værktøjer som kan bruges i forskellige situationer.

Siden drives af Daniel Ringgaard og jeg er uddannet produktionsingeniør med speciale i optimeringsfilosofier og specielt Lean! Til dagligt arbejder jeg med Lean og optimeringer i både produktion og administration.

Smid gerne en mail eller en kommentar hvis du har spørgsmål og så vil jeg forsøge at svare hurtigst muligt.

God fornøjelse

Kategorier:Nyheder
  1. Mia Hansen
    07/09/2010 kl. 12:05

    Hejsa

    Jeg har fået mulighed for at tage et kursus i Lean management og er lidt usikker på om jeg skal vælge Lean administration eller Lean produktion, selvom jeg har læst om det på Internettet.

    Pt. står jeg med en jobmulighed i den nære fremtid hos en virksomhed, der fungerer, som rådgivende konsulenter ift. logistik virksomheders forsyningskæde. Deres kunder er bl.a. virksomheder, som lever af transport, detailhandel, udekørende serviceteknikere eller udekørende sælgere. Kan du anbefale hvilket kursus jeg bør vælge.

    Mange Hilsner

    Mia

    • Daniel Ringgaard
      07/09/2010 kl. 16:58

      Hej
      Som hovedregel synes jeg, at man skal vælge det man brænder mest for, så det er min umiddelbare anbefaling.
      Men, hvis jeg skulle anbefale en af de 2, ville jeg anbefale dig at tage lean administration. Og det vil jeg af 2 grunde:
      1: Det er på de administrative processer at Lean vil tage sit store indtog de næste år. Man ser at flere og flere får fokus på de administrative processer og selvom mange vil påstå at de er lean i administrationen er der stadig masser af potentiale.
      2: Der er langt færre folk der er eksperter i lean i administrationen end der er i produktionen og derfor vil der også være færre om buddet når lean agent jobbene til lean i administrationen skal fordeles. Derved vil du få en god ballast til de fremtidige virke i Lean verdenen.

      Håber du kan bruge svaret. Og held og lykke.
      Daniel Ringgaard

  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

